Lanullva
Lanullva ullprodukter

Målet
Lanullva er en ullvarebedrift på Nordvestlandet, grunnlagt i 1994 av Brit Vinje Lyngstad og ektemannen Eilif da hun fant opp en ny strikkemetode som økte isolasjonsverdien til ull med 30%.
Under vår veiledning fikk Lanullva-merket en ansiktsløftning og en fornyelse av sin digitale strategi og annonsering. Mens saken nedenfor er mer fokusert på e-handelsdelen av den, har vi jobbet tett med dem om alt fra rebranding, produktdesign og gjennomføring av kampanjer.
Mål med fokus på e-handel Hovedmålet var å nå nye kunder og dermed øke selskapets vekst. For Lanullva ble nøkkelytelsesmål satt, men de hadde ikke tidligere jobbet med kostnadsforhold som resultatmål. Med det i tankene ble målet satt å holde kostnadsandelen under 50%. Målet var å øke salget til nye kunder med 50% sammenlignet med tidligere år. I tillegg ble det satt et høyt mål om å øke salget uten merkevarer med 150% sammenlignet med tidligere år.
<50% Kostnadsforhold
+ 50% Økning i salg til nye kunder
+ 150% Salgsøkning uten tilknytning til merkevaren
Løsningen
Målgruppen:
- Kvinner og menn
- 18 – 54 år
- Interesser: Friluftsaktiviteter og trening
Hva vi gjorde (i tillegg til rebranding):
- Google-annonser
- Facebook-annonser
- DV360
- Retargeting-kampanjer for eksisterende og nye kunder


Resultatet
Det første fokuset var på Google-annonser, men vår restrukturering av Lanullvas digitale strategi kombinert med de drastiske endringene i deres digitale reklamer var så vellykket at vi ble bedt om å ta på oss enda mer av deres digitale annonsering, inkludert Facebook. Kampanjen førte til en tankesettsendring i selskapets ledelse, og de gikk over til et mer “Always On!” tankesett i stedet for kun å bruke tidsbegrensede kampanjer med svært positive resultater. Kampanjen fikk nominasjoner til markedsføringspriser og endte opp med å vinne European Search Awards 2021 i kategorien beste bruk av søk innen mote.
